söndag 29 januari 2012

Hej då.

Ja hej då KarlsonHus efter mycket funderande...nu slutar jag att sälja Karlsonhus eller Ekomer AB som företaget numera heter. Det har varit en spännande tid på ett sätt, jag har lärt mig en massa nya saker och träffat många trevliga människor (mindre trevliga). Jag/Vi har öppnat vårt hem för många som har kommit och tittat och sen inte ens hört av sig :( trevligt men det är ju deras val och vårt att ha valt att jobba på det sättet för ev kundens bästa.
Det har också varit en jobbig period med saker som hänt inte jag har kunnat påverka. Vi/Jag hann sälja tre hus, ett har jag sett färdigt, dom två andra är på väg att bli klara och den ena familjen har bett mig komma på besök i sommar, det ska bli kul att få se slutresultatet när man har varit med från start på tomten. Vi har ju ändå setts en hel del innan bygget drar igång. 
Nu söker jag jobb, vi får se vad som händer bakom nästa krök.....

6 kommentarer:

  1. Så gott ni haft det i fjällen! Och jag blir så full i skratt när jag ser Högfjällshotellet för jag förstår att det var där ni var.

    En gång för länge sedan var vi ett sällskap där och åt, och någon i sällskapet (inte jag eller omgivningen den här gången) tog på sig att betala. Flott som han var sa han till kyparen när han lämnat pengarna att, "behåll växeln" varpå kyparen protesterade men mannen framhärdade, behåll växeln och så höll dom på.
    Det var bara det att det fattades ett par hundra (mycket på den tiden), mannen i vårt sällskap hade sett helt fel, vad det nu berodde på, det gick så långt att det var inte riktigt roligt utan blev pinsamt.....nåja.

    KarlsonHus, ja, det var det, det. Har ju hört genom Viveka också lite grand. Tråkigt när det går så, men man får väl ha med sånt i sina kalkyler, alltså kalkylerna som man inte sätter siffror på utan dom andra, dom mentala eller vad jag ska kalla dom.

    Men du hittar nog snart ett smarrigt arbete! Önskar lycka till gör jag!

    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ett svårt beslut förmodar jag men har förstått att inte företaget längre är vad det varit.
    Hoppas och tror att du snart får ett nytt givande arbete.
    Kram och lycka till/ Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Trist, men man måste trivas och stå för det man gör och säljer!
    Spännande att söka jobb också! Hoppas du hittar något bra snabbt.

    SvaraRadera
  4. Hej Vivi!

    Vill bara säga att på senare tid har vi följt det som hänt Karlsonhus och deras kunder med fasa.

    Men jag måste också berätta att själva blir vi nykära i vårt hus mest varje dag. Och du och Peter som säljare var avgörande för att vi bestämde oss för detta hus.
    Därför tycker jag att ni bör komma förbi på efterbesiktning. Särskilt bör hållfastheten på balkongen som bär upp både grill och sjöutsikt kollas.
    Jag hör av mig fram i vår. Vem vet, kanske har vi då hunnit få upp tavlorna på väggarna...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lena!
      Åh vad roligt att ni är nöjda med ert hus! Det glädjer mig att höra att ni också var nöjda med oss som säljare! Ja jag var lite fundersam ang placeringen av balkongen och det är nog säkrast att vi kommer och efterbesiktar konstruktionen, hör bara av er! Hoppas ni har fått beröm av bekanta för det fina huset och era val i huset, hallen och köket är superfint! Kram Vivi

      Radera