torsdag 12 januari 2012

ja precis

Vivi Tunisien 2010
träningsvärk och träningsvärk, tusan vad fort det går att tappa formen så man får träningsvärk igen...men på tal om det, jag så Biggest Loser igår och hjälp, tänk att vara så instängd i sin kropp att man inte orkar springa 500 meter? Förstår att det var en tankeställare för många av dom. Ja hur kan det går så långt? Jag kan förstå dom, man blir deprimerad, sen äter man och då blir man trött så orkar man inte röra på sig och så är det igång om igen och om igen. Det ska bli spännande att följa alla dessa modiga människor på resan!



Jag har hela tiden själv upplevt mig som kurvig men inte tjock, jag är rätt stor men har haft midja, platt mage osv men så såg jag på några bilder från en sommarsemester och hade det varit någon annan så hade jag tänkt: oj lite tjock tjej på bilden...men det var ju jag i bikini, jag är en liten tjockis och det är väl ok att vara tjock men jag vill inte vara det! Nej bort med 20 kilo liksom.....ja sned bild man kan ha. Jag märker att folk har olika uppfattning om mig, en del säger nej du är inte tjock, du är stor, du har en kurvik kropp. En del säger säker att jag är lite tjock. En del säger att nej jag har inte upplevt dig som tjock. Säger jag att jag ska gå ner 20 kilo så säger en del men gud hur ska det går till? Då försvinner du ju...hmm ja här ovan är en bild från sommaren 2010 då var jag lite mindre än nu för dom där shortsen på bilden fick jag inte igen i sommras....ja i sommar kommer en ny bild på mitt nya väldtränade jag efter 20 kilo bort så får vi se...vill också säga att det här med vikten har jag inte brytt mig om tidigare,det var när jag såg den där bilden på mig i bikinin...men hjälp så det gäller att sätta stopp i tid! Ska leta fram den bilden och sen jämföra....är det ingen skillnad efter allt slit i träningslokalen så bryter jag ihop...på tal om det ska jag ut i regnrusket nu på 1 timmes promenad med hunden, fast hon vill inte gärna ut i regnet. Ha en bra torsdag och träna på där ute!

3 kommentarer:

  1. Tyckte att säsongen verkar väldigt lovande.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag såg en sådan fantastisk reklam för träning häromdagen: "Jag tränar inte för att bli yngre, jag tränar för att bli äldre". Du är vacker som du är tycker jag, men oj vad mycket bättre vi mår av att röra på oss!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  3. Jag har ärligt talat alltid tyckt att du är så fin Vivi! Jag är rätt dålig på om folk går upp eller ner i vikt för sådant bryr jag mig inte om. Jag bryr mig mera om insidan på personen.
    Trivselvikt tycker jag är ett bra ord, och det kan ju faktiskt betyda både pursmal och kraftig, det är ju helt individuellt vad man själv känner. Det viktigaste är ju att man hittar sin självkänsla för att må bra oavsett vikt/utseende.
    Jag tycker att du är så himla duktig som tränar så flitigt och går lååånga promenader med hunden. (jag blir både avis och får prestationsångest). Du är superduktigt och jättefin i mina ögon, oavsett vad du själv känner! Kram tjejen! /Helen

    SvaraRadera