tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

alla hjärtans dag, 14 februari, jag minns när jag var lite yngre, typ tonåring och var lite småkär, då betydde den här dagen lite mer, man kankse kunde få något "alla hjärtans dags kort" från någon hemlig beundrare...gick man och hoppades på eller något annat. Ett tecken.... det var lite spännande.
I dag vet jag inte, det blir mer panikigt när man ser alla grejer/choklad mm som man förväntas köpa åt familjemedlemmarna i affären. Krafsgrejer med hjärtan och nallar mm.
Ja fast det är klart, en bukett blommor med blombud vore ju inte fel från någon beundrare, nej jag skrev inte hemlig beundrare....
Ja annars så rullar det på, jag LCHFar, vikten står still just nu men det känns bra, tycker ändå att vissa delar har blivit mindre på kroppen. Det är ett lugn i kroppen, inga sockertoppar och ingen hungerkänsla. Man är aldrig hungrig! Träningen har varit lite lidande, igår var det Friskis och min förhoppning är 3 pass denna vecka. Känner att jag är lite trött och orkar inte som förut på träningen så jag ska äta lite yourhurt och bär/nötter till mellanmål på träningsdagarna så får vi se om det blir bättre. Det är tråkigt att ta slut mitt i passet. Ang jobb fronten så vet jag mer om två veckor hoppas jag!      

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Klart kroppen behöver lite extra energi när man tränar.
    Stora tjejen är ledig från skolan och ville att jag skulle köpa hem grädde så troligen blir vi bjudna på något smaskigt idag ;).
    Önskar dig en fin hjärtedag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Alla Hjärtans dag har jag endast uppmärksammat med ett hjärtformat moln i min blogg, det är liksom så mycket det blir....Så duktig du är med din diet.
    Agneta kram

    SvaraRadera