måndag 27 februari 2012

Sportlov

I går var det soligt och fint här men kallt i luften, men jag var tvungen att gå ut och klippa bort växter som stått sen i höstas. Jag låter trädgården somna in på hösten, jag tycker det är vackert när allt liksom stannar upp och sen nu på våren (jo snart ialla fall) klippa bort allt gammalt och se det nya komma fram. 
Nästa vecka är det Hem & Trädgårdsmässan i Kista, ett stort Vårtecken.
Förresten missa inte att gå med Humlebackens Vårteckenutmaning, det är jättekul att se hur våren kommer i vårt avlånga land! Klicka på bilden här till höger med blommorna på så kommer ni till hemsidan och kan anmäla er.
Jaha V 9 betyder sportlov här, vi har inga större planer, jag har lovat ungdomarna varsin dag med mig så det ska bli spännande att se vad dom vill göra. Annars väntar jag mest på besked.....
Ha det så bra!    

1 kommentar:

  1. Skönt med lite sportlov! Själv börjar jag och F med det på onsdag, skola o jobb idag och imorgon. Sen kanske det blir en sväng till Dalarna ett par dagar. Skönt att få komma bort lite. Apropå våren, granntjejen hittade i förra veckan en vit liten snödroppe som hon plockade! Så våren är på väg! Underbart! Kram Helen

    SvaraRadera