måndag 20 februari 2012

så skön helg

Här bor jag!
Visst är det skönt när man ska vara hemma hela helgen? Jag tycker om det, det blir alltid en långpromenad med hunden på lördagsmorgonen, oftast blir det en bastu och sen fixa god mat och äta länge, sen måste vi ju se postkodmiljonären och just nu är det ju Melodifestivalen man följer...på söndagarna har det blivit att vi äter långfrukost i sängen och läser tidningar och sen städar upp i huset, planerar veckomat och ev köper hem allt, så är vi klara med allt sånt på eftermiddagen, sen kör vi lördagen i repris med bastu och god mat och så avslutas kvällen med Wallander på TV...låter det tråkigt? Nej det tycker inte jag, jag bara älskar att vara hemma.....  och bastun, man mår så bra efter en skön bastu och sen hoppa i myskläderna och mecka god mat medans man smakar på vinet...mmm 

3 kommentarer:

  1. Så himla fint erat hus är!
    Låter som en helt perfect helg i mitt tycke.
    Ha nu en bra vecka och så håller jag tummarna att nästa helg blir ännu en repris :).

    SvaraRadera
  2. Hej Vivi.
    Tack för din fina kommentar. Ljusstaken har jag köpt på en andrahandsbutik, så du gissade rätt.Jag tyckte om den på en gång, och det blev så där att jag först inte skulle köpa den, och när jag kom hem så ringde jag och ställde undan den, sånt där måste ha.
    Men jag vet inget om tillverkning eller vart den kommer i från.
    Din helg låter helt unnnnnderbar, precis som en bal på slottet.
    Jättemysigt!!
    Läste i andra inlägg om din bantning, och vad jag avundas dig. Jag behöver gå ner närmare 30 kg, men vad är det för fel i skallen på mig som inte gör det då???????????
    Oj så duktig du är, bara att gratulera dig.
    Skriver du boken ännu.Ja det är en bra ide, du är jätteduktig på att forma ord, och har mycket sunda åsikter, säkert så finns det mycket intressant som du kan berätta.
    Lycka till!!
    Hoppas också du finner ett bra jobb. Du har så rätt det finns så många vägar i livet, det är inte lätt att välja, önskar dig lycka till med det också.
    Ha det bra!
    Kram Zara

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det låter helt lovely!

    Man borde nog skaffa bastu...

    Kram Mariette

    SvaraRadera