tisdag 6 mars 2012

LCHF så god mat

Ja jag tycker det, vi äter verkligen gott! Igår åt vi "Tacopaj" istället för vanlig pajdeg så tog vi paprika i botten och sen som vanligt, köttfärs, och gott på, ägg, grädde ost jalapeno och ost igen! Mums! Idag är det enklaste maten, Björns laxlåda, så enkelt, det tog 10 minuter att göra klart och nu står den i ugnen! Och det blir så gott, ta rökt lax skiva i småbitar, frysta grönsaker efter egen smak, lägg i en ugnsfast form, vispa ihop 4 ägg, 5 dl vispgrädde feta sorten och sen ca 1 dl ost, häll på och så in i ugnen. Jag pepprade på men saltade inte, det blir väldigt salt av laxen....super duper enkelt och gott! I morgon blir det Thaikyckling!
Jag hittar dom flesta recepten på http://www.lchfrecept.com/

4 kommentarer:

  1. Mmmmmm vad himla gott det där ser ut!!! Jag försöker hålla mig från kolhydrater men har slarvat jättemycket senaste tiden, måste skärpa till mig... tack för tips!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Ja, det låter så underbart gott, men hur gör man när man fått reda på att man inte skall äta för mycket animaliskt för kolesterolet är skyhögt......Det låter så jättemumsigt alltihopa, men jag får väl äta kokta morötter då!
    Kram

    SvaraRadera
  3. http://www.vindsromantik.blogspot.com/

    Jag har nu slarvat ett tag, men, måste börja med LCHF igen.
    Ska testa dina recept.

    Vi har vår hos oss nu, det heter vårvinter, det är så varmt om dagarna, att man kan sitta ute med t-shirt.
    Vi har vårvinter och sommar. Ingen vår för det går så fort. Skönt att slippa slasket!

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  4. Vad mycket klokt jag läser här! En dag för Barn/barnbarn så klokt. Själv har yngsta och jag kollat på filmer hela dagen (beror på att jag har nackspärr),och ikväll kom de två älsta in och vi berättade historier och skrattade. Det är underbart att umgås och ta tid till det!
    Vilket fint hus ni byggt...och vilket julspecial gillas skarpt!
    Ha det gott,
    kram Sussi

    SvaraRadera