torsdag 1 mars 2012

Våra dagar...

I går var det Sarahs dag!
Eftersom jag just nu har tid över så fick ungdomarna välja varsin dag på sportlovet att göra någonting med mig! Sarah som i år fyller 17 år, ville åka till Stockholm så då gjorde vi det, (tyvärr fick jag tränga in ett besök hos rekryteraren men det var inga problem för Sarah, hon fick vänta i ett fint väntrum med tv) vi åt lunch, bara vi två och sen gick vi runt i vårvädret i Stockholm, det var så varmt och skönt (nja inte för fötterna, jag fick köpa tunna gympaskor som jag sen fick skoskav i) men Sarah hittade coola höga skor, (jisses hur blev hon så vuxen? Sarah är 175 utan platåer) en blus och en tröja, vi gick runt på NKs möbelavdelning och tittade på fina grejer, vi är båda intresserade av fina saker, sen var vi trötta och tog tåget hem! Jättemysigt att sitta och prata om framtiden, bara vi två, Sarah har planer att gå på College i USA. Så spännande det låter! I dag är det Vilhelms (14 år) tur. Eftersom vi båda är intresserade av växter och vårt växthus så ska vi plantera frön, vi ska plantera bifftomater, vanliga tomater, gurka, paprika, basilika och säkert något mer som jag glömt, sen blir det att ta en sväng ner på stan, klippning och ev inköp av spel och till slut Sushi är önskemålet.
Sen har vi stora tjejen Sofie, och eftersom hon numera jobba dagtid så får vi ta en dag på en helg. Vi får se vad det blir....men det är ganska kul att bestämma, nu gör vi någonting bara du och jag, och du får bestämma...vad! Ett tips till alla föräldrar mostrar/fastrar mormormorfar/farmorfarfar att ta en dag eller halv dag med sitt barn/släkting eller barnbarn!  


5 kommentarer:

  1. Låter härligt med en valfri aktivitet ensam med mamma. Och dina barn har ju bara valt trevliga saker :). Kan gissa att mina ja åtminsånde den lilla skulle välja att vara på lek & bus landet med morsan i alla sprong och kanor ;))...
    Ha en fortsatt bra vecka, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det låter, ingen stressad mamma utan en med en hel dag avsatt! Lite som det var förr!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt!
    Du får bara inte glömma mannen.....kanske en heldag med honom också?!?
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja mannen blir bortskämd varje dag eftersom jag sköter det mesta i hemmet/huset/hunden/maten mm just nu men visst ska vi ta en egen dag! Det är vi värda! kram Vivi

      Radera
  4. Hej
    Vilken härlig idè, hur går det med Lchf då?
    Kram
    Krusidullan

    SvaraRadera