måndag 12 mars 2012

Vårtecken....No 2

 Första tvätten upphängd ute för i år, då är det vår!

 och växthuset ska städas ur, vi ligger bra i tiden
 däckstolarna avtorkade och invigda för i år, vi satt där i solen igår
 med växterna går det trögare, här kommer några små tulpaner, jag t ycker det har sett likadant ut i en vecka nu
 kärleksörten har sett likadan ut i två veckor, men den kanske sätter fart nu när det ska vara varmt den här veckan
och hunden springer ut och lägger sig i gräset så fort jag går ut, vi har VÅR här på Soltorp i alla fall, äntligen, det är så skönt!

7 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att hänga tvätten ute. Finns inget skönare än att få lägga sig i rena sängkläder som fått torka i friska luften.
    Hoppas på lika vackert väder på onsdag då jag är ledig, då ska jag minsann bosätta mig mellan tvättstugan och tork vindan :)
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Det luktar så gott av tvätten som hängt ute, så mycket som ska göras när det blir vår...men det är ju bara roligt.

    SvaraRadera
  3. Härligt vårpyssel och så börjar det grönska. :)
    Ha en underbar vårvecka och vi hoppas på solsken så det tar ännu mer fart.

    SvaraRadera
  4. Premiär hängde tvätt ute igår, och jösses de lakanen var uuunderbara att krypa ner i till kvällen...krispiga och fräscht doftande.

    Vårtecken är lycka!

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder! Får såna vårkänslor! Lunch kanske imorgon tisdag? Kram H

    SvaraRadera
  6. Oj så många härliga vårtecken och vilken fin ny headerbild du har gjort!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Vad underbart att kunna hänga ut tvätten. Det hoppas jag kunna göra i helgen också. Det luktar ju så gott om kläderna när de fått hänga ute i blåsten =)
    Kram Annica

    SvaraRadera