måndag 5 mars 2012

*Vårteckenutmaningen 2012* no 1

Det är väl ett vårtecken i sig? Att vårteckenutmaningen drar igång! Heja Vivi i Skåne som drar igång detta! Kram till dig!
Här kommer mina vårtecken!
 Så här mycket is är det i vår kanal i staden, bilden är från morgonpromenaden med Peak (hunden)
 tagen idag, man ser ljuset och solen där borta eller hur?
 ska bli spännande och se om isen är kvar nästa måndag? 
 Pelargonerna har flyttat in i köket och börjar vakna
Mårbacka!
Sen ska jag till Kista mässan Hem & Trädgård i slutet på veckan, vi åker varje år, min mamma och jag och går och tittar på allt och har tid på oss, det är faktiskt ett vårtecken som jag längtat till, och nu är det dags igen! Ett år......otroligt så fort det går!   

13 kommentarer:

  1. Så härligt och besöka trädgårdsmässan. Önskar det inte var så långt bort.
    Ha en trevlig tur.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så många fina pelargoner du har.

    SvaraRadera
  3. Så soligt och fint du har det! Och fina pelargoner i köksfönstret :)

    SvaraRadera
  4. Gilla! Kram Helen

    SvaraRadera
  5. Så härligt det ser ut när solen skiner på pelargonerna.

    SvaraRadera
  6. Vilket trevligt vårtecken med en trädgårdsmässa :)

    SvaraRadera
  7. Thanks for stopping by on my blog! :-) I see you guys are still in the middle of winter. Today we have snow as well, but later this week it should get a lot warmer. Then I will be able to take some spring pictures outside! :-)
    We used to live in Sigtuna, is that near you?

    SvaraRadera
  8. Härliga vårbilder.
    Hos mig har pellisarna fått ny jord idag.
    Att kunna fara till en vårmässa är ju rena energikicken.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  9. Mina stackars pelargoner har inte fått chansen att mäta sig med dina. Jag skäms... men njuter väldigt av dina fina vårbilder.

    SvaraRadera
  10. Vad många fina Pelagorner du har, tror jag ska våga mig på en Mårbacka i år jag också. Är inte speciellt bra på att hålla blommande växter vid liv tyvärr, men jag skulle så gärna vilja ha en!
    Hoppas ni får en trevlig stund på Hem & Trädgårdsmässan.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  11. Ja vårteckensutmaningen är verkligen ett vårtecken i sig, det har du rätt i! :)

    SvaraRadera