lördag 28 november 2009

Dukning...

Nu är dukningen klar till kvällen klar, (ja det blev lite tidigt ser jag) men det är skönt att ha tid, det tar ju nästan en timme att springa runt och tända marschaller och ljus överallt.
Linneservetterna är manglade med stärkelse så frågan är om det går att veckla upp dom överhuvudtaget....(måste önska mig en kamera av tomten)
Kvällens meny
välkommsdryck, chokladglögg serveras gärna ute vid eldkorgen om det inte blåser eller regnar
förrätt: en klassisk räkcocktail, vitt vin
varmrätt: fläskfile på rotfruktsbädd med en otroligt god rosépepparsås, rött vin
efterrrätt: vaniljapannacotta med bär och liten chokladbit, dessertvin
kaffe/te
Nu blev jag ju hungrid, ska fixa en omelett!

I den här skålen blir det en räkcocktail


Jag och Peak (hunden) har varit i skogen och plockat lite pynt...till bord och ljus
fixat adventsljusstakar (jag vet trean är felvänd..suck)
veden är laddad....älskar det där vedstället



Måste fixa större ljus...det ser lite fjuttigt ut med dom här små...


Piffat lite...dom här gjutjärnsljusstakarna älskar jag...



hyacinter

Ha en bra helg!

12 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut!!
    Ha så roligt och hoppas maten blir perfekt (inte för att jag tvivlar men...)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj så hungrig jag blev!!! Den där menyn lät underbart god :) och vilken vacker dukning du har gjort :) Jag hoppas att ni får en trevlig kväll.

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej På dej Soltorp, så jääääääättefint du har dukat, ser så rent och fräscht ut.
    Och menyn gör att det vattnas i munnen på en, himmel så gott ni ska äta. Är du kocken.
    Och vad dina väninnor ska tycka om att sitta där i ditt fina hus.
    Hoppas ni får en underbar kväll.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken jättefin adventsljusstake och vad fint du har dukat! Må så gott! Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så fint! Hur blev middagen? Säkert jättetrevlig och uppskattad. Så tjusig dukning och lockande meny. Manglade servetter,duktig värdinna! Chokladglögg, hur gör man det?

    Som du såg hos mig blev det inte Torekällberget(stavade jag rätt??)den här gången. Så det har vi kvar! Men vi hade en fantastiskt fin adventshelg, Gamla stan, NK och Drottningholm. Det var en riktig semesterresa det, med massor av upplevelser. Och bäst av allt, att få gästa sonen!
    Må så gott däruppe i norr. Måndagshälsningar!

    SvaraRadera
  6. Vad kul att få se bilder inifrån huset. Ni har det ju superfint!!! Jag njuter = )! Kul att se gamla soltorp, åh så fint det med.

    Kram L-L

    SvaraRadera
  7. Hej
    Kan inte blivit annat än en superkväll med de upplägget.
    Mysigt med välkomstdrink utomhus.
    Kram
    Krusidullan

    SvaraRadera
  8. Hej alla! Ja det blev så trevlig kväll, hunden uppförde sig exemplariskt och barnen med. Peter hade tänt i vedkorgen så den stog på gräset och brann så vacker när vi drack chokladglöggen, den finns för övrigt på systembolaget Lucia tror jag att den heter. Kram på er alla! Vivi Soltorp

    SvaraRadera
  9. Hej Vivi,

    jag hinner inte med med allas inlägg jag brukar läsa.... nu är jag här en snabbis och har egentligen inte tid att skriva men bara måste ändå:)

    Så fint du pyntat och vilken vacker dukning!!!

    Ditt vedställ är verkligen fint. Vart har du hittat det?

    Måste även säga att jag tycker du är jätteduktig som tränar och detoxar. Kul att du hittat din motivation och att du känner dig nöjd. Det är det viktigaste.

    Kram på dig

    Maria

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar middag - det riktigt vattnas i munnen - nu skall jag äta gröt...med hjortronsylt!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  11. Säg vilken tid så kommer jag ...Vilken god meny och vacker dukning förhöjer intrycken...
    Blir så sugen.
    Verkligen jättefint.
    Hoppas kvällen blir kanonfin.
    Annelie
    radhusochstuga

    SvaraRadera