tisdag 10 november 2009

Tappat...

2 kilo sedan i torsdags och några centimetrar runt midjan! Och jag är pigg och det går bra, inget socker sug och inte tokhungrig, vad har hänt? Jag som alltid är hungrig innan lunch.....den här frukosten som jag äter nu kommer jag att fortsätta med! Maria frågade i mitt förra inlägg vad syftet med Detoxen är:
1. Rensa ut kroppen läs mer på http://www.detoxdiet.nu/
blir jag piggare och friskare? Eller är det bara säljsnack?
2 Gå ner i vikt, mål 10 kilo bort till våren maj, 8 kvar..kilona har smygit sig på och jag kommer inte i kläderna längre tråkigt!! Och det är målet med träningen med.
3. Nyfiken, vad händer med kroppen?
Kommer jag att tänka annorlunda med maten?
Ja det gör jag redan känner jag och jag försöker få barnen att äta härliga bär med nötter till mellanmål mm, att man kan byta ut något som man bara äter av vana till något annat som ändå är gott och få en bättre effekt.
4. Orka träna mer! Alltså mer på passen, mer vikter osv!
Och maten är inte så tokig, det här är ju första veckan, på torsdag får jag nya recept så vi får se, det kan ju bara bli bättre det här är ju första RENS RENS veckan!

6 kommentarer:

  1. Men vad härligt!!! Vad duktig du är!!! Hoppas få lite inspiration genom cybervärlden = )!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är, bra jobbat! Ha en bra dag! Helena

    SvaraRadera
  3. Lycka till!
    Jag skulle behöva gå ner mer än 10 kilo, men vad jag än har provat på så har det liksom inte funkat, när man går tillbaka till vardagen igen. Jag skyller på dålig ämnesomsättning.
    Ska nog gå in på den där länken och kolla, man glömmer bort fetkroppen vintertid, men snart är det vår igen och det går fort. Dax att at tag i mina baconvalkar...hahaha
    Ha det så gott!
    Fortsätt vara duktig och inspirerar mig!!!

    Annelie
    radhusochstuga

    SvaraRadera
  4. Hejsan
    Bra att du slipper socker suget.Socker är lika beroendeframkallande som kokain, bara värre att bli av med då det finns i princip allt.
    Tycker nog du ska äta enligt LCHF om du bryr dig om hälsa välmående och vill ha vikt kontroll.
    Kram
    Krusidullan

    , m

    SvaraRadera
  5. Tack för dina svar Vivi.

    Så duktig du är som gett dig fanken på detta. Go girl! Jag har ingen vidare karaktär när det gäller avkall på mat och vissa smarrerier tyvärr. Skulle dock behöva en avgiftning.

    Låter väldigt intressant gick in på sidan och det är ändå goda saker man får inta. Man får väl låta bli vinet och kaffet (blir det svåra) men annars gillar jag nötter och bär och grönsaker i allmänhet.

    Kämpa på

    Kram Maria

    SvaraRadera