fredag 27 november 2009

Hårt slit...

lönar sig! Sista veckan på en månads Detox, och 37 träningspass på 88 dagar. Nu händer det grejer, prövade en blus som jag inte har fått igen, det saknades 5-10 cm och nu kan jag ha den! Tjoho, och över armarna fick jag knäppa upp en knapp, nu kan jag ha den stängd! Jag är sååå glad. Hårt slit lönar sig helt klart!

I dag är det städning här, jag ska ha en middag för ett gäng som kallas "Knätten"gänget. Vi är fd kollegor i olika åldrar som varje höst har åkt till Knätten (Härjedalen/jämtland) i en av kollegornas mysiga stuga, där har vi ätit 3 rättersmiddagar, (vi delade in oss i matlag så man kunde sitta ner och njuta medans maten lagades, och så underbart gott som man ätit...vi har alla sovit på en fotboll....) druckit vin, bastat och badat näck i sjön (sjötomt har hon såklart) slängt käft med jaktlaget som kommer på besök. Och ibland har vi även blivit inbjudna på dans i jaktladan. Vi är i olika åldrar från 40-70 nu idag och när vi började med resorna var dom som är 70 idag 55....jag kan inte fatta att tiden har gått så fort. Och så mycket kul vi har haft, den händer alltid grejer....som när Anita skulle ta med kaffet från jobbet och skruvar igen korken och packar ner termosen, sen vid rastplatsen häller hon upp varmvatten....någon tänkte att termosen skulle värmas upp först...hennes min...kaffefreak som hon är...när det bara kom vatten....ja det finns många sådana roliga minnen. Det ska bli så kul att träffa nästan alla! Så klart måste det bli tre rättersmiddag! Jag har inte varit med på resorna dom senaste tre åren så en del har jag inte sett sen dess så det ska bli underbart kul att få dom på besök, måste städa och inhandla mycket mat/vin mm idag! Ha en bra fredag!

1 kommentar:

  1. Fy tusan vad du jobbat på bra!
    Säger det igen - du imponerar!!

    Kram och hoppas du har en härlig kväll!

    P.S Det var FREDAGEN 11/12 jag menade...

    SvaraRadera