fredag 14 januari 2011

Undrar hur hon tänker?

Ja ibland undrar jag verkligen hur vår vackra Peak tänker....idag på morgonpromenaden så tog jag av mig vantarna, då vill alltid Peak bära dom och gå hem så fort som möjligt. Det är inget konstigt men när vi inte gick av spåret på vanliga stället och hem utan fortsatte så går hon av motionsspåret och gräver ner mina vantar. Vi fortsatte på gången och sen vände vi, jag frågade vart mattes vantar var men Peak ville inte ens se på mig....vad tänkte hon på då? Hon nonchalerade mig helt och mötte inte min blick. Hmm vi gick förbi stället där hon grävt ner mina vantar och jag tänkte att hon gräver väl upp dom nu och tar dom med hem men nej, jag gick gräva upp dom själv och sen bar hon hem dom....
Vad lustigt, är det någon som begriper sig på hundar som kan förklara vad hon tänkte eller gjorde?

8 kommentarer:

  1. så gjorde hon en gång när vi var och åkte skidor och hon smet iväg från mig och så tappade jag min vante, då tog hon den och grävde ner den och jag hittade aldrig vanten, och hon vägrade att leta fram den och gräva upp den fast hon hade kunnat....dotterns mössa som hon hade tappat låg översnöad, den grävde hon fram...så hon kan ju om hon vill...
    MVH Vivi

    SvaraRadera
  2. Hoppar in för att önska dig en trevlig helg.
    Hundar och dess beteende vet jag inget om.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Nu blir jag helt konfys, inte av hundens beteende men över att du har en Vivi till som kommenterar.. eller är det du själv som skrivit en kommentar?? jag blir helt yr..

    SvaraRadera
  4. Inte en dag för tidigt att protestera lite, går man som vovven vill så grävs heller inga vantar ner i snön......näääe, jag vet inte jag. Bara att hundar är roliga!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. De är för roliga hundar - men inte alltid lätta att förstå. Vår Wilda morrar när hon vill ha gos - inte helt lätt för utomstående att fatta vinken:) Tur att hon är för lurvig för att vara skräckinjagande.
    Ha en bra helg!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  6. Vad fin hon är din Peak. Kanske tror hon att våren kommer fortare om man gräver ned vantarna
    :-)

    SvaraRadera