onsdag 28 december 2011

*dagens mat*

28/12 middag:

blomkålsgratäng med västerbottenost grädde

Kyckling inlindad med bacon och balsamicosås grädde

och i den lilla formen samma kyckling och sås men utan bacon

frukost

kaffe, ett ägg och två fincrisp med bregott havssalt och västerbottenost mums jag är mätt till halv ett....

lunch

det blev lite julskinka och mammas köttbullar, en klick skagenröra, vatten till det och jag blev proppmätt


ja nu kom inte maten i rätt ordning, men jag måste kommentera här med, blomkål, jag avskyr blomkål verkligen....men den här blomkålsgratängen är god, man har i västerbottenost, ägg och grädde och den där smaken av blomkålen försvinner och det blir väldigt gott. Man kan ha broccoli istället eller blanda.

Vågen rör sig sakta neråt, visst är det otroligt?

Den baconinlindade kycklingen blev så oroligt god, mmmmmm kan rekommenderas!

Jag hittade båda recepten på www.lchf.se

2 kommentarer:

  1. Låter supergott!
    Vi har också ett recept på baconlindad kyckling med balsamvinäger och grädde....kanske samma?!?

    Vad tråkigt att läsa att ditt 2011 varit så kasst, det visste jag inte! Hoppas 2012 blirr bättre!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är duktigt och visst är det härligt o slippa vara hungrig o ändå rasa i vikt.
    Kram
    Kruisdullan

    SvaraRadera