torsdag 8 december 2011

En present..

I söndags kom mina föräldrar förbi med det här fina hjärtat,
dom hade varit på julmarknad och sett det och tänkt att det skulle passa här hos oss, så snällt!


det tog några dagar att hitta rätt plats...men så...här i fönstret får det hänga,

det syns fint utifrån med när man går förbi huset!



Jag gillar ju mest vitt och silver julpynt, men i år har det smygit in röda detaljer ser jag omedvetet....vad säger det undermedvetna om det? Tom texten är röd här.


Här är det ena fönsterpartiet i köket, amaryllisarna är vita, det ändrar jag inte på, hyacinter och amaryllisar vill jag ha vita och sen med grön mossa runt i krukan.



3 kommentarer:

  1. Hej du!
    Jag måste säga att ditt pepparkakshus var bland dom charmigaste jag sett, även om det innebar skada å finger. Urläckert, ett sånt hus skulle man ha, men det har ju du.
    Och jag tror jag förstår vad det är du väntar på, känner ju till lite genom Humlebacken.....eländes elände. Hoppas allting ordnar upp sig och blir bra till slut. Ur kriser och förändringar kan det ju alltid komma något gott, det tänker man kanske inte på när man är mitt uppe i soppan, men så är det, det tror jag på.
    Ditt fönster är så vackert och med lite rött till tycker jag det blev otroligt charmigt och fräscht. Här är allting bara beigt.....
    Kramar till dig,
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Vackert julfönster!
    Hoppas det går bra med din träning, du inspirerade mig till att ta tag i min, så nu är jag i full gång med PT och hela alltet, så skönt
    Ha det gott
    Kramen
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Hej Vivi.
    Vad fint hjärta du fick av dina föräldrar, passar bra där det hänger.
    Jag gillar dina bokstäver.Xmas. Snyggt.
    Pepparkakshuset är ju läckert, som det är.Hovaligen, (betyder ungefär usch på svenska), vad otäckt att få under sin nagel, måste verkligen ha gjort ont.
    Jag gillar din text, där du skriver om att du väntar, förstår din känsla, och håller så fullständigt med dig,visst ska man vara tacksam, och det är helt rätt, men du har verkligen en STOR poäng, man ska inte vara tacksam så man blir passiv. Tack för de orden, du har kloka ord.
    Så kör hårt, hittar du ett bra betalt jobb, eller något annat som du känner stark för,helt rätt, bara bra med ambitioner.
    Önskar dig allt gott.
    Kramar till dig Zara

    SvaraRadera