onsdag 21 december 2011

Mat LCHF intresserade






Hej alla som är intresserade av LCHF, jag vet att några läser här som är intresserade så jag tänkte tipsa om mat och skriva ner vad jag äter.


21/12


Frukost, två skivor Fazer finn crisp med grönt bregott och två skivor ost fet typ, en stor kopp kaffe och en kvarts omelett


Lunch, se bild ovan, omelett med bacon och ärtor, skiva bacon och lägg i formen, in i ugnen tills det är stekt i din smak, vispa två ägg och en skvätt äkta röd grädde (½ dl) sen hade jag i ca 1 dl gröna ärtor, och sen in i ugnen ca 10 minuter i 200 grader, så gott och jag orkade inte äta upp allt, förresten, jag tog lite god beasås (Lohmandes) till och två glas loka. och en kopp kaffe!


Middag, det kommer att bli flygande Jakob (en av min älsklingsrätter) och nu får man äta den med gott samvete!! Vi skipar bananer, jordnötter och ris.


Och istället för att dricka glögg som det görs i stugorna så tar jag ett gott glas vin om jag vill!


Idag var jag under ett jämt tal på vågen som jag velat komma under! Otroligt med så god mat! Nu är det bara 9,9 kg kvar till mitt mål. Från september tills nu har det försvunnit ca 9 kilo genom träning och sen senaste veckans kost! Jag har inte ens varit hungrig och tiden innan har jag ätit precis vad jag velat men tränat på med 1 timmes hundpromenader på morgonen och tre friskis pass i veckan.


2 kommentarer:

  1. Vad duktigt du är med din träning och kost. LCHF åt jag ca tre månader i början av året. Tycker det är en helt ok metod för en matglad person som jag :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittat en metod som både är god, mättande och funkar!
    Ja du, jisses vilken panik jag hade när hunden försvann! Såg framför mig hur han låg halvdöd och led i snön.

    Kram

    SvaraRadera