fredag 30 december 2011

möss




hu ja när jag var ute i förrådet och hämtade in hundmat så upptäckte jag ett litet hål längst ner på påsen....hmm någon hade knaprat hål. Och sen när jag var ute i förrådet och hämtade in vinter kängor så låg det ull och ja hundmat i en känga...någon liten muss hade släpat dit en massa "kulor". Så vi gillrade en musfälla och fick den. Ja jobbigt är det men dom förstör ju otroligt. Jaha idag var det dags igen, en ny känga fylld med hundmat, NEJ inte fler möss....fy...det blir att gillra fällor igen...men ändå, lite synd är det om dom, tänk han/hon som överlevde efter att den första fastnat, han/hon måste ha undrat vart den andra tog vägen? Eller det kanske dom inte gör? Nä dom är ju söta men dom äter sönder saker.


4 kommentarer:

  1. Hu, ja vad jobbigt! Föstår dilemmat; jobbigt att ha ihjäl de små liven men samtidigt går det ju inte att bo ihop med dem heller.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  2. Inge trevligt med möss även om de är söta. Vi har aldrig haft någon inne sedan vi flyttade in till byn men de senaste dagarna har både jag och Tilda hört konstiga ljud så jag bävar för att även vi fått inneboende ovälkomna gäster.
    Önskar dig ett gott nytt år, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Jag är hinla bra på att fånga möss i fällor. Oh jag har tänkt som du, att man rycker bort någon från de sina. Men den tanken slår jag ifrån mig ílla kvickt. Finns det en finns det MÅNGA flera. Usch, dem vill man inte ha hemmavid.

    Lycka till

    Gof fortsättning Vivi

    SvaraRadera
  4. Fånga dem levande i bur istället. Det gör jag och kör ut dem i skogen. Skickar oxå meddem lite startmat:)

    SvaraRadera