tisdag 20 december 2011

LCHF

Ja, måste säga att efter 7 dagar (inne på 8) så känns det jättebra! Enkelt, tänk att jag får äta en stor köttbit med beasås...mmmmmums, (potatis eller pommes kan jag lätt skippa då) kan vara lite jobbigt där med chipsen men då får jag ju äta lite god fet dessertost och oliver!

Vad är egentligen problemet? Nu mätte jag inte midjan när jag började men jag har gått ner ca 4 kilo på första veckan och jag känner på olika ställen på kroppen att jag har minskat.

Och julematen ja, allt går att äta utom socker och potatis, annars är det bara att vräka i sig! Ischoklad går tex, gör egen med veg cocosfet.

Jo jag kommer att äta lite Jansson och dricka julöl på Julaton men annars är det faktiskt lätt, och man får dricka lite vin, så pröva ni som inte har gjort det än, man är mätt, magen blir platt, inget sockerbehov, ingen hunger. Hm vad är haken?

Kankse att jag inte orkade lika bra på träningen eller så var det en dålig dag då.

3 kommentarer:

  1. Hej! Har börjat följa din blogg och blir också sugen på att börja med detta du har börjat med, låter ju härligt att du har gått ner så mycket i vikt redan nu, men vad äter du till frukost??

    mvh Birgittha

    SvaraRadera
  2. Hej Birgittha! Tack, jag äter ofta omelett eller två-tre finncsisp med massa bregott och god ost och sen en kaffe, ibland blir det en liten omelett och en eller två finncrisp för gillar att tugga hårt bröd på morgonen, men det fungerar och jag är mätt till lunchen!
    MIn man började med detta och han har gått ner ännu mer! jag hittade en del info på http://www.lchfrecept.com/ lycka till!/Vivi

    SvaraRadera
  3. Härligt Vivi! Grattis! Kul att det gett resultat så snabbt för dig och att du inspireras att fortsätta! Det som är bra är ju att äta lite kolhydrater (så att hjärnan fungerar) och inte avstå helt. Jag kommer också att äta jansson och dricka nån öl i jul. Jag gillar verkligen LCHF och rekommenderar den varmt. Sist jag kollade blodvärdet så låg det på hela 143, vilket är högt och bra för att vara tjej. Läkaren frågade då om jag rökte men nej det gör jag inte, men jag äter väldigt mycket proteiner svarade jag! :-)
    Kram Helen

    SvaraRadera