måndag 26 december 2011

Vilken tur...

vi bor ju i ett gammal villaområde och i natt blåste grannens stora gran ner ("den som aldrig skulle blåsa ner")....som tur var hamnade den mellan husen, vårt garage ligger höger om på den här bilden...
kolla så nära bilarna....


den kunde ha blåst åt vårt håll, usch

här i mitten på bilden stod granen.

Under den tid som vi har bott här har det blåst ner 3 stora träd som "inte kan blåsa ner" hu vi har inga stora träd på vår tomt men runt omkring, man ska nog tänka till några gånger. Vad händer om man ha träd på sin tomt som blåser ner på grannens hus/tomt och det blir skador?

Ja eller i värsta fall personskador, nej fy. Jag sov inte mycket för jag var faktiskt rädd inatt och ett glas på vårt växthus flög ur men höll, men ett tag trodde jag att hela växthuset skulle blåsa bort. Tack och lov att den där granen inte blåste ner åt vårt håll.

3 kommentarer:

  1. Det blåser här, men jag har förstått att det blåser ännu mer på din sida av vårt land. Tur inte trädet brakade in i huset eller på någon.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ja, jag mäsrkte att det var ljusare vid er imorse, men kunde inte riktigt komma på vad det var....
    Verkligen tur att granen hamnade där den gjorde!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj vilken tur att vinden inte förde den mot ert hus. Var allt lite orolig för våra stora björkar inatt.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera