tisdag 29 september 2009

Hösten är här...


I morse skrapades det bilrutor....för första gången och jag skulle ha haft handskar på mig när jag gick ut med hunden, det var kallt för händerna. Nu är det höst och idag måste jag plantera om pelargonerna så jag kan ta in dom. Ska bli kul att få lite blommor i köksfönstren för det är nästan tomt sommartid hos oss eftersom pellisarna är ute då, sen kommer dom in och påminner om sommaren hela vintern! Är det någon som har sina olivträd inne i huset i rumstemperatur? Har det gått bra? Så trist att ställa ut som i garaget för då får man ju inte njuta a dom...

6 kommentarer:

  1. Så fina träd! Jag har ingen bra erfarenhet av olivträd, hoppas du hittar någon som kan ge dig ett gott råd så de kan vara inne!

    Kram LL

    SvaraRadera
  2. Jättefina träd och jättefin blogg! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej
    Har du sett i mitt inlägg. Tio sanningar om mig själv, att du fått en utmaning av mig, eller?
    Du for ju bort så jag vet inte om du sett det, det är ju så klart frivilligt, att göra utmaningen, men det är ju roligt om jag vet ifall du har sett det?
    Ha en bra vecka.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  4. Ja just det Zara, nu kommer jag ihåg det, ska anta utmaningen vid tillfälle! kRAM vIVI

    SvaraRadera
  5. Mmmm jag har tagit död på flera stycken genom att ha dem inomhus... man får inte ha det så varmt (alltså inte i kakelugnsrummet) och de får inte torka ut, framför allt mår de bra av att duschas. Men sedan ska man opckså komma ihåg att de kan fälla alla bladen och sedan komma igen och bli jättefina igen.
    Du kan ju i alla fall ha dem ett tag inomhus och sedan sätta dem i garaget. men än behöver du inte ta in dem. Lite frostnätter är ingen fara. Jag hade tre förra vintern, som stod utomhus (och vi hade en del dagar med minus 17) och av dem lever ett idag..

    SvaraRadera
  6. Hej! Ja det är det jag är rädd för att jag tar död på dom...kakelugnsrummet hade varit perfekt förutom värmen då och i badrummen har man ju golvvärme och för övrigt är hela huset så himla varmt (det är ju bra) men jag låter dom stå ute, dom trivs nog bäst där, ett tag till sen så får det väl bli garaget....tack för tipset!

    SvaraRadera