tisdag 15 september 2009

Vart har jag varit?

det undrar jag med, det kommer lite bilder istället för en massa text....
flyttat på växter från baksidan till framsidan, köpt en vedkorg och ett eldklot...
hittat en liten flamingo som bor i vassen...

den här kransen gillar jag



tagit hand om änglatrumpeten som blommar och doftar underbart


flyttar runt tunga krukor....



Jag har köpt en vit groda....kaxig vit groda
planterat två jättestora vita ljung....

den här skylten älskar jag fast hunden fattar inte alltid.....


klart mellan garage och hus, fyra rosor är planterade.



dagen inköp, två ljushållare....




tappen till tvättstugan klar


veden påfylld och dom här två gjutjärnsljusttakarna älskar jag...



hyllorna målade och uppskruvade och där ser ni Soltorps must!










Mustat äpplen!



Rosenhills musteri på Eckerö







10 kommentarer:

  1. Mumsigt med "egengjord" must!

    Oj så många fina bilder du visar, ni har så fint! Med alla blommor och annat.. Gillar de där grodorna, är så söta :D

    Javisst känns det hemskt, men lite kvar av sommaren är det väl. Iaf idag när det är klarblå himmel och man får ha fönstret öppet på kontoret för att det för varmt :D

    Händer hos er annars?
    Hur mår vovven?:D

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Soltorp.
    Vad mycket jobb du har hunnit, så snyggt det blev med bänken och rosorna och allt i din trädgård.
    Och jag håller med dig kransen är vacker på din fina kåpa.
    Har ni en nytillverkad järnspis, jag älskar järnspisar, jag har så fina minnen vid dem.
    Min farmor som maler kaffe, hon bakar julpepparkakor,(tjocka runda mjuka kakor,toppiga) hon lagar all mat, och barnen hennes kommer hem och säger strängt varför använder du inte elspisen som vi gett dig.
    Farmor urskuldar sig, och säger, det går inte å grädda lika bra.
    Själv har jag en gammal järnspis, från bagarstugan som vi flyttat in, och tro mig här där jag bor här behövs den.
    Ja jag har lite skrivklåda ibland, hoppas det inte gör något.
    Men så vackert hus du har, väldigt vackert, du måste vara glad för det.
    Och så fint inne, och ute, tyvärr så ser jag inte änglatrumpeten, min blogg är så dum den visar ibland inte alla bilder i andras bloggar, vet inte vad för fel det är.
    Men så trevligt att du visar så många fina bilder, jag är ju så förtjust i bilder.
    Ha en bra dag. Nu ska jag gå in i dammet i gamla huset jag är och snickrar i.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  3. Ojoj, du har då inte legat på latsidan! Vad fint det blir.
    /Vimsingen

    SvaraRadera
  4. Ojoj, här har det hänt grejer! Kul att få se lite bilder igen!!
    Härligt med egen must. Har ni redan lyckats sätta ett äppleträd, eller stod det ett på tomten innan ni byggde. Vi hade stort äppleträd där vi bodde innan men här har vi inget.
    kram
    v

    SvaraRadera
  5. SÅ himla fint!!! Gillar allt fint ute och det fina i köket. Så fint med hyllorna och pärlsponten!

    Ha det bra!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  6. Ååh vilka härligt höst-mysiga bilder!!

    Jeanette

    SvaraRadera
  7. Hej! Svar på frågor: vad som händer hos oss för övrigt....tja resna bakom gäststugan och få till ett vedskjul och sen måla klart murarna...sen är det ju plantering på gång avl ökar mm.... Vedspisen är ny men gammal design, vi eldar i den så här på hösten och vintern så mysigt och på julafton står all varm mat där...perfekt! Ja vi har planterat ett eget äppleträd, men det var ca 7 år gammalt så nu är det 10 år och det har gett frukt andra sommaren och det blir bara mer och mer otroligt, men så kom det ända från Skåne hit upp med.....och tack för alla positiva kommentarer! Kram kram Vivi soltorp

    SvaraRadera
  8. Åh, så många fina krukor!! Älskar urnorna på fot, såna SKA jag bara ha när vi börja piffa här utanför!

    Ha en fin onsdag,

    stor kram!

    SvaraRadera
  9. Hej Vivi,
    äntligen uppdatering och vilken sådan sen då!!!

    Härligt.

    Det är så kul med dina bilder, de är så fina och inspirerande. Jag har ju en helt annan linje och stil på mitt stuk, men vill ändå "smyga" in lite av ditt och Humlebackens sådär lite diskret försiktigt ändå. Nja, jag försöker. Vill ju inte ha det för blandat. Du förstår nog. Kul med dina bilder iaf.

    Den där flamingon var ju fin. Skulle passa vid mitt utespa. Har varit lite sugen på en sån där lite kitchig rosa i plast... men jag vet inte. Kanske too mutch. Din var ju alldeles perfekt. Inte är den i plast heller? Vart har du hittat den?

    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Hej!
    Vilken entrè ni har!
    Verkligen fint!
    Så snyggt också med eldklotet och vedkorgen, och så pricken över i gjutjärnsurnorna med ljungen...mmm...jättefint!!

    Kram Mariette

    SvaraRadera