torsdag 17 september 2009

Mangelduk * träningskläder * plantering

Mangelduken har kommit....pust...om jag öppnar linneskåpet så är allt intryckt, vikt men intryckt i skåpet...och nu har mangelduken kommit så den ska bytas och sen är tanken att allt ska manglas så att det ligger fint i skåpet. Men jag har ingen lust med det.....jag behöver köpa träningskläder, nu har jag kört 8 träningspass på Friskis och behöver uppdatera garderoben...det låter roligare än att stå inne och mangla idag...och sen håller jag på och planterar efter vår mur. Det är som vanligt tungt och otympligt men blir fint. Ja idag så får det bli inköp av träningskläder och plantering och en solning på solariet, mangeln får vänta tills det blir mörkare och kallare! I morgon blir det solariumjobb/kontorsdag och kanske lite trädgårdsdesignkurs.

3 kommentarer:

  1. Det låter som att du har en härlig dag! Shopping är ju för det mesta skoj. Själv ska jag lägga mig på spikmattan en stund och sen kanske måla lite skyltar.

    Ha det bra!
    KRam L-L

    SvaraRadera
  2. Hejsan.
    Vad befriande att läsa om någon som inte har lust med just det som de behöver göra,det blir så där för mig också och man mår som bättre när man hör någon fler som tänker likadant,konstigt va.
    Ja men gör det du har lust till och njut av dagen. Carpe Diem, (fånga dagen).
    Vårt liv ska ju levas till så stor del som man kan uppfylla av önskemål, gör man inte det man innerst inne vill så mår man pyton, men en till sanning är ju om man gör bort måsten blir man lätt om hjärtat.
    Fast det låter som du har en härlig dag, håller med föregående inlägg.
    Ha det så bra och lycka till med vilket du än väljer att göra.
    kram Zara

    SvaraRadera
  3. Hej! Tack för era kommentarer! Japp nu har jag inhandlat träningsbyxor 2 st och en träningsbh äntligen hittade jag den bästa (har en tidigare) Champion! och sen kom jag på att det saknades potatis till kvällens sjömansbiff och då tog jag CYKELN till affären och där hittade jag två tidningar Lantliv och Allt i hemmet! Fick genast inspiration till att plantera lite höstblommor, måste ut i förrådet och se vad det finns för krukor....och sen en sväng till plantskolan... jag har ju gott om tid, i eftermiddag blir det att göra sjömansbiff och sen ett träningspass (tror jag) beroende på vad jag hittar för växter kanske blir så sugen på att plantera så tränngen får vänta tills i morgon! kram kram Vivi

    SvaraRadera