söndag 20 september 2009

Vad har jag gjort i helgen då?

Köpt en värmeljuslyktavet inte om den ska hänga där men....

tvättat lakan


mera lakan


mera....



planterat



målat krukor




kluddat lite på muren....





planterat vid muren, murgrönor, buxbom och så nåt mer som jag inte vet vad det heter...stora gröna blad och så blir det rosa långa blommor på våren...



svårt att se kanske, det är så soligt!



köpt lite höstblommor


planterat om kryddor..

planterat ner en stor gräsväst, tycker att den passar där....


lite ombonat när man kommer in på gården....



kryddor som har flyttat in! Nu ska jag ut och plantera ner tulpaner, jorden tog slut så jag har varit och köpt ny....ikväll har vi "lillördag" mannen kommer hem efter hemvärnsutbildning och barnen har studiedag i morgon, så det blir lite god mat och vin ikväll!



5 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg, hittade den idag nu ligger du på mina favoriter. Kände igen H&M sängkläder, visst är de sköna, så mjuka. Jag har köpt ett set till i jeansblått.
    Kanon priser. Har införskaffat kuddfodral och kökshanddukar.
    Jag är en liten shoppoholic...som gillar att piffa.Besök gärna min blogg om du vill
    http://radhusochstuga.blogspot.com
    Kram från Annelie Andersson i Sundsvall

    SvaraRadera
  2. Hej Vivan.... nu har du varit sådär duktig igen och laddat in massvis med bilder för oss att kika på. Kul!

    Du har så mycket fint. Är H.M.s lakan verkligen så bra? Man kanske skulle ta och testa då.

    Har inte hunnit förbi sjöstaden ännu. Hoppas de har kvar en sån där flamingo när jag kommer. Förmodligen på onsdag.

    Brukar du själv vara på solariet där? Kanske man skulle titta in och säga hej;)

    Kram maria

    SvaraRadera
  3. Fint både inne och ute. Vedspis i nya huset, så fint. Snyggt med de vita fina lakanen oxå = )!

    Kram l-l

    SvaraRadera
  4. Hej! Maria: ja lakana är toppen! Ja sist jag var i SJöstaden och affären stog flera stycken utanför men dom kostade 95 kr och inte 59 som jag skrev!! Nej vi är inte i solariumet fasta tider utan det blir lite när vi själva vill/måste! Så det är väldigt olika, förut hade vi bemannat en viss kväll men det var inten rusning direkt och då känns det lite onödigt! Vita nyanser: ja det är så underbart med vedspisen! kram Vivi Soltorp

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Hittade din blogg genom Humlebacken. Mysig! Verkligen fint med krans på garaget!!! Tack för bra inspiration!!!

    SvaraRadera