tisdag 22 september 2009

Studerat!

Idag började jag på min trädgårdsdesignutbildning! På distans. Jag skulle fylla i en studieplan för det är lätt att man inte kommer igång när man studerar i eget tempo stog det eller nåt...haha ja jag började försiktigt så det som jag skulle vara klar med 20091001 blev jag klar med idag, det gick inte att sluta, så idag har jag läst och lärt mig om klimat, dränering, ljusförhållanden, vindrörelser, jordmån och så kunde jag inte låta bli att gå in på del två...trädgårdens förutsättningar, den roligaste delen!!! Jippi så kul det är! Och idag tränade jag mitt 11:e pass, tänk då att det är den 22:a idag så jag har tränat 11 pass på 22 dagar. Nöjd! I morgon skall jag ut och gå med pappa och hans gäng (friluftsfrämjandet) 1,2 mil och sen blir det 12:e passet friskis så mina tre pass för veckan är avklarade, hinner inte senare i veckan.

5 kommentarer:

  1. Vad härligt det låter, trägårdsdesign och träning, vilka härligt dagar!!!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Wow, vad duktig du är!! Klart att du ska komma förbi Humlebacken, det skulle vara jättekul!! Nu när du ska bli trädgårdsdesigner också.. då kan du ju komma med lite goda råd och tips:)
    kram

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Så duktig du är.
    Titta in till mig,längst ner i mitt senaste inlägg har du något, du behöver inte, om du inte vill.
    Men om du vill.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  4. Hej Vivi,

    idag har tom jag tränat för första gången på mycket länge. Det var min grannfru som drog med mig imorse på ett spinningpass. Puh... nu måste jag bli minst lika duktig som du.

    Efter träningen drog vi på turne. Ett av stoppen var vid Lugnets alle. Jag var ute efter min flamingo. Hälsade på butiksinnehavaren från dig och vi utväxlade mycket kul mellan varandra. HA! Nu vet jag allt lite mer om dig;)

    Att du skulle vara en lite "rocker tjej" hade jag inte alls föreställt mig. Tyvärr var du inte inne i din butik. Hade varit kul att säga hej. Din kompis var iaf jätte trevlig. Hon skulle hälsa till dig...få se nu vadhon berättar för dig om mitt besök.

    Kram Maria

    SvaraRadera