tisdag 1 september 2009

Mangel

Nu har jag beställt en ny mangelduk eftersom jag har lyckats mangla sönder mangelduken....och på grund av detta så är linneskåpet knökfullt och alla lakan får inte plats, samt att det är ihopvikt lite halvslarvigt och intryckt. Varje gång någon öppnar skåpet så får man en chock och blir irriterad för man får trycka in ren tvätt... usch jag hatar det! Inom tio dagar så skall mangelduken komma. Åh vad skönt det ska bli, ut med alla lakan och tvätta om dom och mangla dom! Och framför allt rensa bort gamla trista lakan....och köpa lite nytt!

9 kommentarer:

  1. Tack goa för din fina kommentar hos mig. Det var skönt att sätta ord kring bloggandet, för det kan lätt uppfattas som ytligt.

    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Hej LL ja jag vet dom som inte vet vad det handlar om brukar slänga ur sig lite sådana konstiga kommentarer....men för mig så har det verkligen gett inspiration! Jag kommer igång med saker i hemmet, trädgården osv när jag ser andras hem och får idéer mm! Det finns alltid människor som irriterar sig inget att göra åt, om man inte vill blogga så får man väl låta bli, hur svårt kan det vara? Kram kram Ja tack nu har jag lyckats beställa en mangelduk...bara det, sen ska det bytas när den kommer....så lycka till behövs. kram Vivi Soltorp

    SvaraRadera
  3. Hejsan
    Åh vad duktig du är som manglar.
    Själv är tvätten och strykhögen alltid mitt dåliga samvete.
    Kollade in villan du rek, nä int va det nått för mig inte.Men jag kan gärna bada i poolen.
    Kram
    Krusidullan

    SvaraRadera
  4. Hej! Åh,en mangel. Det söker jag efter. Du verkar nöjd med din, vad är det för sort? Det finns ett stort utbud på marknaden så man köper gärna efter rekommendationer och det är inte många som har en mangel idag.

    SvaraRadera
  5. Jag har en UPO men modell vet e tusan, köpte den för ca två år sedan på elgiganten....men jag tror det finns ett större utbud på nätet om man söker efter mangel. Jag har en kallmangel och den är väl ok, jag tycker att det är tekniken som är svårast, man måste vika och hålla på så att det inte blir streck osv.....lycka till kram Vivi soltorp

    SvaraRadera
  6. Hej igen! Vill bara tacka för snabbt svar! Varma hälsningar Annika

    SvaraRadera
  7. Har mangelduken kommit??
    Hittade du något (dum fråga kanske??) i Taxinge??

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja man kan ju tro det eftersom jag inte bloggar något på ett tag...näää inte än, ca 10 dagar fick man räkna med...man undrar om den ska vävas eller vad tar tid? Men det spelar ingen roll, har inte så bråttom med det....tar det sen när det regnar och är mörkt ute. japp hittade mycket tulpanlökar i Taxinge.

    SvaraRadera