fredag 28 maj 2010

En vanlig fredag i mitt liv

Jag tänkte jag skulle visa hur en fredag kan se ut i mitt liv och arbetsliv.....obs, alla mina arbetsdagar ser olika ut för jag jobbar med fler saker men fredagar brukar vara något så här:
Frukost och sen ladda diksmaskinen, hoppa in i duschen

fixa lite brev till olika människor
kolla mailen och lite pappersjobb

promenade med Peak, vi går i denna skog varje dag, ligger 5 minuter från vårt hus, här väntar Peak på sin kompis Kasper, kommer han inte?

Jo äntligen och Kaspers husse har alltid godis och om vi sitter fint så brukar vi få

sen har vi dragkamp om pinnar


I dag har jag lovat Sarah (15 årigadottern) att hjälpa deras klass att handla till ett disco som dom ordnat för att få in pengar till en klassresa nästa år...vi åker till Lidl...


och ÖB


och en affär till som jag glömde ta kort på, en godisaffär!

och sen till skolan och lämna av tjejerna


hem och packa papper och solariegrejer


Ner till solariet i Södertälje, städat mm



till Privab och köpa läsk till Solariumen


här finns det GODIS!!!


Nu är jag i Sjöstaden Stockholm ca 40 minutersbilresa
ska fylla på varor och byta pappersrullar, sådana där stora som ni såg tidigare, dom är tunga!


Så här kan det se ut i trafiken, tre filer åt varje håll nu är jag på väg hemåt


kör bil

åh, det är hopplöst att bära läskflak när dom går sönder, och så rullar colaburkarna runt bak i bilen

Nu är jag i Södertälje igen, ska fylla på läsk

och sola i ettt sånt här ståsolarium, skönt!


hemma igen, Karlsonhustelefonen är självklart med om någon kund vill nå mig.
Så skönt att vara hemma, nu ska jag ta en dusch och äta något gott!
Så kan en vanlig arbetsdag se ut för mig. Ha en skön helg!

6 kommentarer:

  1. Puh!!
    Låter riktigt jobbigt!
    Ta hand om dej och vila ibland också!!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ha nu en skön helg, vila dig i form, själv arbetar jag hela helgen har precis gått på mitt pass.

    Kramen
    Ulrika

    SvaraRadera
  3. Blir riktigt avis på era fina skogsstigar. Underbara! Tur att vi har våra hundar som ger ett skönt avbrott i vardagens stress.
    Kram
    Jennie (Skogslunden)

    SvaraRadera
  4. Fullt upp ser jag!
    Ha en fin helg! Kram Helena

    SvaraRadera
  5. Såg inte sååå ansträngande ut faktiskt..

    SvaraRadera