fredag 14 maj 2010

Trädgård


Jag VILL bara hålla på i trädgården men vädret sätter stopp. I går hann jag rensa klart Avenbokhäcken och sätta potatis, sen kom regnet. Idag ska vi flänga runt och göra massa ärenden och jobba mm så vi hinner inte hålla på i trädgården ändå, kanske lite i kväll men i morgon då ska det vara sol och 22 grader så då ska jag upp tidigt och sätta igång. Jag har köpt hallon som ska ner i jorden (bara två men ändå) och så ska jag göra klart mitt "vita hörn" nu blommar Magnolian för fullt, ska gå ut och ta lite bilder senare. Här ovan en bild från altanen, funderar på att plantera mer "Jättebambu" hela vägen mot staketet där, vad tror ni?

3 kommentarer:

  1. Ah, visst är den härlig, New England Style! Tänkte att det skulle vara några i Sverige som inte sett den ännu och som kunde tänkas gilla den.

    Så härligt med massa trädgårdsfix, du får gärna komma hit sen och fortsätta! :)

    Ha en fin helg,

    stor kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det så? Hur ska man kunna vara utan de små liven.. Som du säger, de är ju med en JÄMNT! Är man i duschen ligger Nenya utanför, lagar man mat ligger hon bredvid, ja som sagt jämnt!
    Hoppas du också får en trevlig helg! Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hur läckert som helst har du det vid din veranda! Såååå fint!
    Vet du, jag vet ju inte vilken bambu du har nu, och jag är ingen auktoritet på området, men av egen erfarenhet vet jag att vissa sorter växer och breder ut sig något så alldeles in i hoppsan, så fråga ordentligt på trädgårdsmästeriet innan du köper fler.....tror jag!
    Det ser så härligt ut, en riktig feelgoodbild!
    Agneta kram

    SvaraRadera