onsdag 26 maj 2010

Stövlar forts.....

Efter att ha jobbat med det som jag var tvungen att göra igår åkte jag till ett närliggande köpcenter och letade efter ett par stövlar och jag hittade ett par!

Men jag blev tveksam, skulle jag slå till? Dottern hade nämnt ett par Tretorn som liknade Huntern i en butik hemma i vår stad....stövlarna ni ser på bilden var otroligt sköna men ja...nä jag lägger undan dom i en kvart, varför just en kvart vet jag inte egentligen....men så lämnar jag köpcentret och åker hem (ca 30 minuters bilresa utan köer) ner till vårt centrum och hittar dom andra Tretornstövlarna, men näää jag fick på mig dom men det var en aning trångt runt vaden...och dom var ju inte alls lika sköna som dom gröna Tretornen....



jaja det är bara att springa över till Stadium och köpa dom där älskade gröna Tretornen för nu vet jag, jag ÄLSKAR dom, det är dom jag villa ha, det är dom jag vill gå i ruskiga regniga dagar i skogen med, faktiskt så är det dom bästa stövlarna jag har prövat.....


inne på Stadium rasar min värld, dom finns inte i min storlek, åh typiskt, okok jag kilar över till Intersport och kollar, nää tyvärr vi har inte den modellen, hmm ja sticker iväg till en annan Intersportbutik i staden, nä bara storlek 45 och uppåt, men vad tusan mina älskade stövlar....aha Granngården har en hel del Tretornstövlar har jag sett, jag kör dit i full trafik, när jag kommer in i butiken ser jag en massa Tretornstövlar och mitt hjärta tar ett skutt, där är dom! Men nej det är fel bredd i vaden, spännet sitter på sidan och stöveln är trång....åhh


om det inte vore för vaderna så skulle jag kunna åka till Ica MAxi eller Coop eller vad som helst och köpa ett par. Men jag måste ha ett par med tjock sula och som är fotriktiga eftersom jag går så mycket i skogen med hunden, dom ska stå emot kvistar och ev glas mm. Framför allt vill jag slippa ha en blå ring runt vaden och ett par nerpösta stövlar under vaden när jag är ute och går, och så ska dom vara LÅNGA med....vad har jag gjort, jag hade ju hittat mina stövlar, varför köpte jag inte dom?



Nu har jag bråttom, ska hem och laga mat, äta och sen åka och jobba lite igen...i morgon hinner jag inte åka och köpa stövlarna i det första köpcentret och tänk om dom tar slut....efter lite rådgivning med mannen så åker han (TACK) och jobbar och jag åker iväg till det köpcentret som låg 30 minuter hemifrån och rusar in på Stadium, finns dom kvar? JA JA och nu står dom i hallen, vi ska gå ut, solen skiner lite men det är nog blött i skogen så Stövlarna åker på....och jag är så glad, varje gång det regnar så kommer jag att vara GLAD!!

Så mitt råd för dagen: KÖP DIREKT......OCH SPAR TID OCH ENERGI!

2 kommentarer:

  1. Vilken dag!!
    Men det var de värda! Jättefina - och framförallt SKÖNA!!!
    Roligt att bli så nöjd!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha,,, vilken rolig story! Sådär gör även jag ibland. Ska fundera ett tagpå mitt köp och när jag väl bestämt mig är det slut.

    Ludde blir galen på mig. Hans paroll är att gillar man något så slår man till direkt!

    Vilken tur du hade ändå och vad snällt av Peter. Nu har du dina sköna fina stövlar aatt traska runt i. Fattas bara en snygg sydväst... eller har du redan en sådan?

    Kram

    Maria

    SvaraRadera