måndag 31 maj 2010

vissa samlar på tofsar....

och jag samlar tydligen på krukor.....idag har jag städat i vårt förrråd och garage....grejen var att jag skulle flytta alla krukor till garaget och ställa in mitt planteringsbord där istället för ute så att man kan stå inne och fixa...alla krukor måste alltså flyttas och vilket slit! Jag har gått ut och in hur många gånger som helst, och så är det så klart två trappsteg in i förrådet...min häck!! Det blev i alla fall en liten hög som ska slängas. I morgon ska jag åka jobba i solariet och svänga förbi Ikea och inhandla hyllor till alla mina krukor, just nu står dom ute och det var visst en hel del lyktor med....jaja men nu är jag halvvägs och det blir så bra!
Nu väntar duschen och sen hoppas jag sova riktigt gott!

4 kommentarer:

  1. Du är inte ensam. Ibland känns det som om det jag gör i trädgårdsväg är att dra krukor fram och tillbaka. Hur kan det bli så, tro? Och inte vill jag slänga dom heller.....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha!! Och jag samlar pa tomglas!!!
    Eller pappers boxar....

    Kram!!

    Och tack far all hjalp!! Du glommer val inte vara sopor...?

    SvaraRadera
  3. Hej Vivi.
    Vad många fina inlägg du hade.
    Kul att få se hur en dag kan se ut för dig, lite mera vägar där nere och du har fullt upp.
    Cool bild på dig i solbrillerna.
    Vilken av tjejerna är din egen.
    Sen hundpromenaden, sån fin promenadstig du har där nere, ser trevligt ut att gå där.
    Stövelhistorien var härlig på det viset att jag känner igen mig, såna saken händer, att man jagar runt, och så får man åka tillbaka och tänker, men varför köpte jag inte på en gång, kul att de fanns kvar.
    Snygga också.
    Sen när du kommer hem till huset, vilken underbar bild, på ditt jättevackra hus, så fint med stenläggningen.Huset är verkligen vackert. Sen såg jag på en bild att ni verkar ha en järnspis, stämmer det? jag visste inte att man får elda med ved i tätbebyggda områden, eller får ni det och har ni en järnspis, jag gillar järnspisar.
    Fin bakgrundsbild du har gjort med stolarna och gräsen i förgrunden.
    Det blev jättefint.
    Stressa inte för mycket nu, du verkar verkligen ha fullt upp.
    Kramen Zara

    SvaraRadera
  4. Haha, själv har jag tyghjärtan i alla dess former och färger hängande på vart och vartannat skåp och dörr.
    Du verkar ha många järn i elden med flera olika jobb. Det tycker jag låter roligt, att få göra flera saker och finnas i många olika sammanhang.
    Ha en skön helg!
    Kram Jennie

    SvaraRadera