måndag 10 maj 2010

Vårtecken!!!



Här kommer några vårtecken från trädgården, fast det är inget vårväder här i Stockholmslän idag, 6 grader och 4 m/s SO vind. Jag längtar till lite värme.....

Se fler vårtecken på Humlebackens blogg, kul att jämföra hur mycket längre våren har kommit nere i Skåne! Titta in hos www.humlebacken.blogg.se



Grodan har kommit fram, i år får den stå på framsidan vid entrén

Magnolian 1:a året snart slår den ut


prydnadskörsbärsträd också 1:a året snart får vi njuta av rosa söta blommor



sä här långt har syrenerna kommit




Och tulpanerna är på gång





Min löjtnadshjärtan har inte slagit ut...

och björkarna har precis börjat bli gröna


5 kommentarer:

  1. Ser ut som att våren i Stockholm har kommit ungefär lika långt som här i Göteborg. Förutom min Magnolia då. Första året för den också, men den har bara små, små blygsamma knoppar än.
    Kram
    Jennie

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder det blir med nya(?) kameran!!
    Vilken fantastiskt fin björk förresten...!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja, ett par veckor skiljer det nog..
    kram

    SvaraRadera
  4. Inspirerad av din trädgård - imorgon tar jag med mig mannen (= pengarna) till plantagen och handlar ett magnoliaträd!

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder!
    Synd att det är så segt med våren i år.
    Just nu har vi +2 grader, spöregn och stark vind och jag bor i Bohuslän vid havet! Inte bra.
    Agneta kram

    SvaraRadera