fredag 8 maj 2009

Farstukvisten och staket!




Nu är farstukvisten klar, vi har fått sittbänkar på sidorna och det blev så bra, som på gamla trähus, nu kan man sitta där och koppla av och stoppa ved under på vintern. Nu ska jag ut och måla dom vita. Staketet blev bra, vi hade gröna hemska stålstaket "så länge" till Avenboken har blivit stor...sen insåg vi att det kommer att ta tid och det är så fult så vi fortsatte med samma staket. Men det tråkiga är att man måste "VÄNTA" med att måla eftersom det är tryckim. Åhh jag ser ju framför mig hur snyggt det kommer att bli när det är vitt som huset....På första bilden ser man staketet och på andra bilden det fula gröna som nu har likadant staket som mot gatan. Och om jag orkar senare idag så ska stengången bli klar i min lilla plantering och kanske kanske Magnolian kommer ner i jorden idag! Vore ju kul för vi har födelsedag här i huset, äldsta dottern fyller 19 år! Det är mycket att fixa i dag, en sväng till Rusta och köpa snygga kuddar som Vita nyanser tipsade om, jord på plantagen och sen färg på K-rauta......ska hinnas inhandlas. Nej bäst jag springer ut nu!

4 kommentarer:

  1. Åh, erat hus är ju helt underbart..... Blir ju helt sjuk!!!! Lycko dig! Avundsjuk.....nääää.....= )....fingrarna i kors = ). Så fiiiiint!

    Oj, ser att jag har satt fart på shoppingen här = ). Kul! Hoppas att du hittar de fina kuddarna.

    Ha en härlig fredag och ett bra kalas!
    Kram l-l

    SvaraRadera
  2. Tack, ja vi är mycket nöjda med huset! Varje gång man kommer hem så slår det en att åhh vilket fint hus det står där. Fast den här bilden är lite trist utan något grönt runt om, ska verkligen fota mycket när det är grönt och fint! Egentligen ville vi ha svart tak men husen runt omkring har rött tegel och är i sekelskiftesstil så vi hängde på där med det röda. Ha en skön helg! kram /Vivi soltorp

    SvaraRadera
  3. Det vita är mycket snyggare!
    Vimsingen

    SvaraRadera
  4. Är du säker på det Vimsingen? Skratt...ja man blir ju hemmablind, det där gröna staketet skulle vi bara ha ett tag.....sen såg man det inte längre... nu är torkvindan uppe och första tvätten upphängd! JA! Sen är det målat på farstukvisten första strykningen och inhandlat kuddar. Så sprang jag ju på fler blommor till min hörna....nu är det MYCKET! Men kul så klart.

    SvaraRadera