onsdag 6 maj 2009

Nu har jag börjat...

kunde inte hålla mig...nu är lavendeln planterad efter vår lite krokiga gråa stengång. Och nu började jag med rabatten/planteringen i hörnet. Vi har ett hörn med vit staket runt ut mot gatan och grannen, där har jag lagt ut ett rep som visar hur det ska vara så håller jag på och gräver ner grå kantsten, formen ska vara mjuk och i två böjer eller krokar äh...svårt att förklara, jag har rundat av runt ett gammalt äppelträd där runt blir det vit riddarsporre, sen blir det en liten gång av grå sten till staketet där alltid hunden ska springa och titta, och mitt i ska en vit Magnolia få stå utan något under för det är så vackert när den tappar sina blomblad, sen blir det några buxbom och en stor sten vill jag ha där i också...puh...sen köpte jag vit löjtnadshjärtan oxå...sen kommer jag att fylla på med fler vita blommor...jag tror det kan bli bra. Ja som sagt eftersom jag inte har någon kamera så får ni fantisera själva...det kanske blir en vit stol mitt i allt någonstans under äppelträdet kanske...det trevligaste av allt är att man ser planteringen från köket och från mitt kontorsfönster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar