lördag 23 maj 2009

Tacogratäng

Här kommer ett recept på en god tacogratäng, perfekt om man har tacoköttfärs över tex....
Jag har inga direkta mått utan tar köttfärs så det räker till vår familj, men tex
500 gr köttfärs och tacokrydda till det och tillaga precis som vanlig tacoköttfärs
blanda creme fraiche och philadelphiaost hälften av varje, jag brukar ta en stor creme fraiche och två ost. Peppra och salta. Lägg den stekta köttfärsen i en ugnsform, och bred över cremefraiche blandningen, det ska vara typ 2 cm högt, om man vill kan man lägga riven ost, sen in i ugnen, ca 175- 200 grader tills det blir färg och varmt, svårt att säga tiden men 20 minuter kanske, man får ha lite koll. Servera med grönsallad, tomat, gurka och majs och tacochips! Det här är en favorit hemma och barnen gillar det! Perfekt att bjuda barnfamiljer på! Och så mumsigt att äta med tacochipsen till!

6 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska börja med en så kallad normaloptik, den ingår oftast i ett kitt när man köper en kamera, men dock finns det oftast bättre kvalite på dem än de som ingår i kittet.
    Sen så är det omöjligt att ge ett råd om vad man ska köpa för det beror på vad du har för intresse, om du vill fota extrema närbider eller mijöer, eller inredning eller porträtt eller naturfoto eller?
    Tänk på vad du är mest intressarad av, och utgå från det, så kan du köpa objektiv efter det.
    Det finns också en sida på nätet där du kan få experthjälp om du orkar läsa in, jag har inte gjort det.
    Men det beror på hur mycket tid du vill lägga ner.
    Du kan Gogla fotosidan.se.
    Där kan du ställa frågor till många kunniga fotografer, personligen så ägnar jag mig inte så mycket åt det teckniska utan mer åt det konstnärliga,dock behöver du en zoom om du fotar djur, en normaloptik och vidvinkel om du fotar inredning.Jag är själv medlem på fotosdan.
    Hoppas du fått någon slags nytta av detta. Lycka till.
    Kram Zara.

    SvaraRadera
  2. Hejsan
    Titta in hos mig, du har fått en award från mig.
    Kram Zara.

    SvaraRadera
  3. Brukar också göra den och är väldigt uppskattad av barnen:)

    SvaraRadera
  4. Visst är det lustigt när man märker att man har gjort en massa liknande val. Ser fram emot att få se fler bilder från ditt vackra hus!
    Glaspartiet mellan kök och vardagsrum har vi köpt på Blocket. Hela vårt hus är specialritat för oss, så de fanns med i tanken från början, alltså inte i stället för något annat.

    SvaraRadera
  5. Ja det är verkligen fint! Vi ritade om en del, det ska ju egentligen vara dörrar i köket...sådana där dubbelskjutdörrar, dom flyttade vi till vardagsrummet i stället för vi insåg att vi aldrig kommer att stänga igen mellan matlagningsplats och matplats. Och sen gjorde vi om i hallen, så vi fick en garderob mm. Ja jag hoppas hinna titta på kamera och ta bilder snart!

    SvaraRadera
  6. Hehehe jag menade att ert hus är verkligen fint, när jag läste inlägget så lät det inte så.....ok vårt är också fint men det var inte så jag menade! Jag menade att det var fint med dom där dörrarna som ni har!

    SvaraRadera