måndag 18 maj 2009

Grand Finale Vårtecken!





































Det har varit så kul och se allas vårtecken runt om i Sverige, vilken toppenidé av Viceka på Humlebacken, jag har längtat ännu mer när jag har sett vårbilder från alla! För mig har den här våren varit lite speciell eftersom det var första gången som jag planterade ner lökar i höstas. Vår trädgård fyller tre år nu och dom två första åren var det typ "Grekisk trädgård" dvs, torr jord med lite grönt ogräs....och en och annan petflaska..efter byggnadsarbetare. Och nu i vår har det varit så kul och se tulpanerna komma upp, nu fattar jag grejen med trädgård och att gå och titta på växterna. I år har jag planterat ner ett stort Magnolia träd, riddarsporre, buxbumbollar, pioner och lavendel, syrener mm. Jag har gjort ett litet hörn i trädgården enbart med växter som har vita blommor! Det är så kul att få inspiration från olika tidningar och bloggar! Här kommer några bilder, (tyvärr är jag utan kamera men har lyckats låna dotterns mobil). Annars hade det varit lite fler bilder.

3 kommentarer:

  1. Fina bilder trots mobil. Visst är det härligt med trädgård. Varje vår får man gå sina rundor och se allt växa upp och det är ju nästan som att vara konstnär. Man målar ju en duk med växter. Ha en härlig dag!/Merja

    SvaraRadera
  2. Dina vårbilder är ju jättefina trots att de är tagna med en mobil. Visst är det roligt med trädgård. Du verkar har planterat många fina växter.

    SvaraRadera