tisdag 19 maj 2009

Växter


Idag har vi beställt ett plommonträd, Czar 3-4 år gammalt och om vi har tur ger det frukt i år! Och sen blev det två krusbärsbuskar och två bamu buskar. Har ställt ut det i trädgården för att se vart allt ska stå. Det är ganska bra tycker jag att vänta med att plantera ner och i stället gå och flytta på växterna och se vart det blir bäst! Har haft en låååång väntan på markismannen och på fredag kommer han hit om allt går bra med leveranser osv osv. Ska bli spännande och se hur det blir. Alla pengar går till hus och trädgård så jag har inte råd med en ny kamera, hmm frustrerande eftersom jag vill ta bilder på allt som händer...får gå och låna dotterns mobil varje gång jag ska ta en bild...

7 kommentarer:

  1. Vad kul att pyssla och fixa i trädgården! Du har fina vårtecken här nedan! Gillar de höga blommorna. Är själv ingen trädgårdskännare, men blir så inspirerad av alla trädgårdstips = ).

    Ha det bra!
    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Å, plommon som är så gott. Själva ska vi nog sätta ett äppleträd tror jag..

    SvaraRadera
  3. Hej, ja vi har ett äppleträd som planterades när vi byggde huset, det var nog några år då och nu har det blivit riktigt fint, ska ta bild...kram Vivi/soltorp

    SvaraRadera
  4. och jag menar så klart bambu inte bamubuskar....lite trött

    SvaraRadera
  5. Hejsan
    Man får gratulera till avstyrningen av bråket, du vet, de minns väl när mamman så åt dem så en kvinnas röst kan nog få resultat om man har tur.
    "Småpojkarna" bråkar ju alltid.
    I var gubbe kan det nog dölja sig en liten grabb.
    Du frågade om systemkamera.
    Jag fotar med en canon systemkamera. Dock så är nästan vilken sort som helst bra.
    Man bör tänka på att få en kamera som har dammedusering.
    När man byter objektiv i en digital kamera så är det mycket mer statisk elektricitet och då får man damm in i kamerahuset.
    Det har jag problem med, innan jag hade min digitala så använde jag en analog i över 20 år och det var aldrig såna problem.
    Men köp en digital för det är det roligaste jag har gjort, det är bara så bra att man kan ladda ur och se på bilder samma dag, skitkul, om man får uttrycka sig så.(ja ingen köper nog analog numer)
    Sen vad det är för märke eller priskklass spelar mindre roll nu, nästan alla nya numer är toppen.
    Låt dig inte luras av försälajre med fina termer.
    En kamera allt mellan 3-8-tusen är alldeles tillräckligt, sen så är ju objektiven dyra om du ska ha original.
    Lycka till.
    Är det något specifikt du vill veta så hör bara av dig så ska jag försöka svara, så gott jag kan.
    Kram Zara.

    SvaraRadera
  6. Tack snälla Zara för tipsen! Jag ska ta en dag och gå runt och titta, kanske ska vänta till efter midsommar om det är rea fast det är ju lååångt dit och många tänkbara bilder jag vill ta innan dess. Det där med dammredusering ska jag tänka på. Det är ju så kul att se resultatet direkt och lära sig av det. Kanske får bli några besök i butikerna redan i morgon, idag är set städdag inne här, för det regnar ute. Ha det gott! Kram Vivi

    SvaraRadera