onsdag 7 oktober 2009

Inget vettigt gjort alls....

känns det som idag, förutom att pynta om här på bloggen...tvättat lite kuddfodral mm...och sånt vanligt man gör, slänger sopor, går ut med hunden osv...nej inget vettigt alls. Skulle plugga lite men nej, ingen inspiration, iof har jag gjort en lista på saker som behöver göras men det blir ju inte gjort för det. Och så har jag bokat in en lunch, en hemmafruhollywoodlunch, dvs, sallad, vitt vin och sen stora gafflar....helst med nya fina naglar....och sen så har Peak (hunden) och jag sovit middag...det var skönt. Mannen har varit duktig och sålt en bil. I natt blåste det ner en flaggstång!!!! i en trädgård här, över ägarens egna hus!!! Den ligger kvar så ser jag från mitt kontorsfönster...vad läskigt...så alla som bor i gammla hus med gammla flaggstänger...kolla in dom nu till hösten så dom inte blåser ner....nehe ska fundera på en annons till solariet och förhoppningsvis få in den i tidningen med...och sen så är det träning, pass nr 15!

3 kommentarer:

  1. Jag vill också ha en "göra inget" dag!!
    Får väl bli i maj när skolan är slut...eller under jullovet kanske!

    Jag är verkligen imponerad över din träning, från noll till hundra, det är verkligen bra gjort!

    Ja, herregud....flaggstången! Tur den inte föll åt vårt håll. Inte så konstigt att den rasa, ser ju helrutten ut...!! Undra hur kort den kommer att bli nu...?

    Hemmafruhollywoodlunch?? När var och hur?
    Låter spännande och glamoröst så har i höstmörkret!

    Kram M

    SvaraRadera
  2. Hej
    Ja såna där dagar känns igen, man tycker sig inte ha gjort något vettigt,och blir uppgiven,men det är nog okej.
    Oj så sött du har det i ditt hem, bilden med murgrönan. Jag har ju ingen som helst aning om vad för ett hus ni har, men det ser så trevligt ut.Här i obygden finns ju mest gamla hus, vårt är nyast och det är 27 år.Kan inte fatta det. Intressant läsning det där om växterna, väldigt intressant. Är det här det du läser om, i så fall fick jag lära mig något nytt, så bra.
    Ni har tydligen blåsig väder.
    Här i dag så var det snöfall och nästan rak sidvind, jag stod ute och fotade, då knakade det och föll en gren från ett träd som knäcktes.
    Sen gick jag in i skogen en bit, men snabbt ut igen för en stor tall föll med värdens brak.
    Ett riktigt illväder som vi säger här.
    Har du en bild på flaggstången, jag ser ingen bild, min blogg är nog inte som den ska.
    Ha det bra.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  3. Hej Igen
    Jag har nu tittat lite på Kalssons hus, och det är ju verkligen duktiga på att bygga hus, det liknar ju gamla hus.
    Är ditt hus med på deras sida? I alla fall så är det så snygga.Jag såg några hus som hette lusthuset, det var alla vackra hus, men det vita var nog vackrast.
    Ja det där låter så härligt dricka vin och elda framför kakelugnen, jätttttttttttemysigt, vilken tur du har som får bo så fint.
    Kram till dig.
    Zara

    SvaraRadera