torsdag 22 oktober 2009

Pappelinamattan och hunden!

Det var en gång en Pappelinamatta som husse och matte tyckte var så snygg....den ska vi ha i hallen....


Då var jag så här liten och busig och ja gsprang ut med toarullar så matte fick jaga mig...

och jag tuggade på ben och gillade att ligga på den fina mattan i hallen....

och busa med en kanin, se där bakom har jag min fina sovplats....



en dag när husse och matte var borta så gick jag loss på mattan....åh vad kul det var att bita och dra och tänderna kliade ju så mycket...


husse och matte blev inte glada....dom köpte en billig matta från Ikea...

den ser man där matte sitter, den var inte så kul....

nu har dom köpt en ny/begagnad matta TAck ÅSA om du läser och Mia för att du tänkte på min matte!

så fint det blev igen, matte är jätteglad....

och jag med.....

och jag har lovat matte att inte bita i mattan....det är nästan så att jag skäms över det jag gjorde för tre år sedan....







13 kommentarer:

  1. Vilket underbart inlägg!!! Så mysigt. Så söt han var när han sitter ute med toapappret, så fin bild! Och ni har en supersnygg hall!!! Åh, jag har oxå den där Hemnesbyrån, min inte alls så fint på den. Vad bra att få lite inspiration!

    Kram på dig!
    L-L

    SvaraRadera
  2. Haha, vad är det man brukar säga små barn små bekymer stora barn stora bekymmer. Man han kanske har kommit över att tugga på mattor!
    Kram
    Vimsingen

    SvaraRadera
  3. Hej
    Nämen oj så snygg pappelinamattan är, verkligen.
    Och så gulligt du skriver om busfröet, verkligen kul att läsa.
    Tänk att du fick tag i en likadan, snällt att hon tänkte på dig.
    Ja pappelina är verkligen duktig, det finns ju många kopior, men nu ser jag ju att hennes är mycket snyggare.
    Och du har jäääääääättesnyggt hemma.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  4. Så söt han är! (eller hon?) Vad heter h*n??

    SvaraRadera
  5. Det är en tjej hon heter Peak!Kram Vivi

    SvaraRadera
  6. Så fint det blev igen!
    Slutet gott, allting gott!

    SvaraRadera
  7. Nej men åhh vilket roligt inlägg:) Helt i min smak.

    Vilken tur att det löste sig ändå. Peak ser lite skamsen ut där på sista bilden hehe.

    Mattan är jättefin. Har inte sett de färgerna förut tror jag. Jag tycker väldigt mycket om din byrå också. Jag har en malm i sovrummet jag skulle vilja byta ut till en sån som du har men är lite osäker på om det fungerar här. Fast jag vill ju ha vit råspont på väggarna därinne så då lär det säkert bli kalasbra.

    Men guuu vad jag babblar på om mig själv!

    Ville att du skulle veta att jag gillade ditt inlägg jättemycket och att du ser ascool ut där i fotöljen med ditt snygga hår:)

    Kraaaam Maria

    SvaraRadera
  8. Vad glad jag blev av detta! Superhärligt inlägg!
    Vilken sötnos till hund, såg lite slokörad ut ett tag av skam..*ler*... Men bot och bättring har ni då blivit lovade...förnuftig vovve!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. *Skrattar*
    Skönt att man inte är ensam om att ha fått saker förstörd av sin lilla 4-foting!!!
    Mina föräldrars rottis är i det stadiet nu i livet, några skor, en skohylla och lite annat har fått ställa upp som bit leksak när matte och husse är borta..
    Hm, inge roligt men tur tur tur att det går över :D

    Hoppas du får en SUPER bra helg! Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Haha.. underbart!
    Jag har en (snart) 5-åring här hemma som kissade på mattan idag!!! (fick kasta den)...
    Han kan inte vara ensam sen vi tog bort hans kompis :(

    SvaraRadera
  11. Hejsan
    Kul historia, och inte kan man bli arg på dem heller.Samma sak hände nämligen mig, dock inte lika stort, han blev förlåten ganska fort.
    Snyggt du har i hallen
    Kram
    Krusidullan

    SvaraRadera
  12. Ha, ha, ha, ha! jag vill också ha en rottis i huset. Igen.

    SvaraRadera