onsdag 28 oktober 2009

Jag är fast!!

Idag testade jag skivstångspass för första gången....åh så kul och jobbigt, man kommer åt muskler som man inte tror finns....men vad kul och effektivt känner jag i hela kroppen....undrar om jag kommer ur sängen i morgon och då var jag ändå försiktig med vikterna.....men låren skakade lite under stretchingen...bra för fläsket!!! Jag kommer att gå på fler skivstångspass, tjoho vad kul det är att träna. Ni som funderar på att börja träna, kom igång bara, kör på! Sätt upp mål och börja, man mår såå bra! Planera varje vecka vilka dagar du ska träna så går det lättare. Det fungerar för mig, nu inne på 9:de veckan efter 3 pass i veckan så läntar jag efter träningen....så det är bara att hålla i så kommer man dit! Ge dig själv belöning, låt bli att banta och hålla dieter mm man måste få äta mat, helst bra mat i början när man har träningsvärk och kämpar på, sen kan man övergå till lättare mat mm om man vill tappa vikt. Men det är mitt tips, det har fungerat för mig, jag äter mat som jag vill och sen efter jul drar jag ner och äter lättare om jag inte har gått ner vikt av träningen....oj vad långt inlägg det blev om träning....jaja hoppas det kan inspirera någon. Mitt mål i början var att träna tre pass i veckan annars fick jag inget vin till den goda maten på helgen....det fungerade för mig, en del kanske har något annat som man gillar... Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Här är det en som du inspirerar = ), jag måste verkligen skärpa mig. Tack för inspirationen, vad du är duktig!

    Kram L-L

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är och vad skönt att ha kommit i gång! För mig blir det mest långpromenader men det funkar för mig. Ha det gott! Kram Maria

    SvaraRadera